Середа, 19 лютого. Євангеліє дня:

«43 І зараз же, як Він ще говорив, прийшов Іуда, один з дванадцяти, і з ним багато народу з мечами та киями, від первосвящеників і книжників і старійшин. 44 Зрадник же Його подав їм знак, сказавши: Кого я поцілую, Той і є; беріть Його і ведіть обережно. 45 І, прийшовши, відразу підійшов до Нього і каже: Учителю! Учителю! І поцілував Його. 46 А вони наклали руки свої на Нього і взяли Його. 47 Один же з тих, що стояли тут, вихопив меча та вдарив раба первосвященика і відсік йому вухо. 48 Тоді Ісус сказав їм: ніби на розбійника вийшли ви з мечами та киями, щоб Мене взяти. 49 Повсякдень Я бував з вами в храмі і навчав, і ви не брали Мене. Але нехай збудуться Писання. 50 Тоді, залишивши Його, всі повтікали. 51Один юнак, загорнувшись покривалом на голе тіло, йшов слідом за Ним; і воїни схопили його. 52 Але він, покинувши покривало, голим утік від них.

53 І привели Ісуса до первосвященика; і зібрались до нього всі первосвященики, і книжники, і старійшини. 54 Петро віддалік ішов слідом за Ним аж до середини двору первосвященика; і сидів зі слугами і грівся біля вогню. 55 Первосвященики ж і весь синедріон шукали свідчення на Ісуса, щоб віддати Його на смерть; і не знаходили. 56 Бо багато лжесвідчили на Нього, але ці свідчення не сходились. 57 І деякі, вставши, лжесвідчили проти Нього і говорили: 58ми чули, як Він казав: Я зруйную храм цей рукотворний і через три дні зведу інший, нерукотворний. 59 Але й таке свідчення їхнє не сходилось. 60 Тоді первосвященик став посередині і спитав Ісуса: чого ж Ти нічого не відповідаєш на те, що вони проти Тебе свідчать? 61 Він же мовчав і нічого не відповідав. Знову первосвященик спитав Його і сказав Йому: чи Ти Христос, Син Благословенного? 62 Ісус сказав: Я! І ви побачите Сина Людського, Який сидить праворуч сили Божої і йде з хмарами небесними. 63 Тоді первосвященик, розірвавши одяг свій, сказав: для чого ще нам свідки? 64 Ви чули богохульство? Як вам здається? Вони ж усі засудили Його до смерти. 65 І деякі почали плювати на Нього і, закриваючи Йому лице, бити Його і говорити Йому: проречи. І слуги били Його по щоках.

66 Коли Петро був на подвір’ї внизу, прийшла одна із служниць первосвященика 67 і, побачивши Петра, який грівся, та придивившись до нього, сказала: і ти був з Ісусом Назарянином. 68 Але він відрікся, сказавши: не знаю і не розумію, що ти говориш. І вийшов геть на передній двір; і заспівав півень. 69 Служниця, побачивши його знову, почала говорити присутнім, що цей з них. 70 Він знову відрікся. Трохи згодом присутні знову стали говорити Петрові: та й справді ти з них, бо ти галилеянин, і мова твоя схожа. 71 Він же почав божитися і клястися: не знаю Чоловіка Цього, про Якого говорите. 72 Тоді вдруге заспівав півень. І згадав Петро слово, сказане йому Ісусом: перше ніж двічі проспіває півень, ти тричі відречешся від Мене, і почав плакати. Рано-вранці первосвященики зі старійшинами та книжниками і весь синедріон негайно зібрали раду і, зв’язавши Ісуса, відвели і видали Пилатові.»(Мк.14:43-15:1).

Святий Іван Золотоустий. Про зраду Юди: Юда використовує поцілунок як знак зради, що свідчить про крайню ступінь його лукавства. Він не просто видає Христа, а робить це облесливою формою дружби. Золотоустий говорить, що вірні повинні остерігатися таких лицемірних «друзів».

Про арешт Ісуса: Христос смиренно приймає арешт, хоча міг би зупинити тих, хто прийшов Його схопити. Це вияв Його добровільного страждання.

Святий Августин. Про Петра і його меч: Петро, вдаривши раба первосвященика, показує людську слабкість – навіть ревність у вірі може бути неправильно спрямованою. Христос же навчає прощення, зцілюючи раба.

Про відречення Петра: Августин підкреслює, що Петро впав через страх, але його покаяння і сльози привели його до відновлення віри. Це надія для всіх, хто спокушається і падає.

Святий Кирило Олександрійський. Про мовчання Христа перед первосвящеником: Христос мовчить, бо Його справи свідчать про Нього. Мовчання є також знаком того, що вони вже зробили свій вибір і не шукають правди, а засудження.

Про пророцтво Христа (14:62): Коли Христос говорить, що вони побачать Його «сидячим праворуч сили Божої», це вказує на Його божественність і прийдешній суд над тими, хто Його засуджує.

Святий Григорій Двоєслов. Про первосвященика, який роздирає одяг: Це символічний жест, що означає, що старий завіт відходить, а новий вступає в силу. Христос – справжній Первосвященик, а юдейські жерці втрачають своє служіння.

Святий Феофілакт Болгарський. Про насмішки та удари по Христу: Христос дозволяє Себе бити та принижувати, щоб перемогти гординю людства і дати нам приклад терпіння.

Про другий крик півня: Це нагадування про те, що Божа благодать діє навіть після гріха, приводячи людину до покаяння.

Цей уривок показує велику зраду, страх, людську слабкість, але також – Христа, Який добровільно йде на страждання заради спасіння людства. Мирного всім дня.

#Євангелієдня, #зрадаЮди, #арештІсуса, #поцілунокЮди, #відреченняПетра, #святіотці, #тлумаченняЄвангелія, #ІванЗолотоустий, #Августин, #КирилоОлександрійський, #ГригорійДвоєслов, #ФеофілактБолгарський, #суднадІсусом, #первосвященик, #синедріон #19лютого

Коментарі

Популярні публікації